Vinnalt flugfiske

Vinnalt flugfiske

lördag 3 december 2011

Adventsbak

               Nu börjar julen närma sig med storsteg

framsidan juldekor

Lussekatter i div former

Kvällen i småland har infunnit sig med starka vindar och brasan håller på att ta sig i öppna spisen och julbak med lussekatter,knäck och pepparkakor håller på att baka med lagom mått men det kommer bakas mer innnan julafton kommit,Nästintill allt julpynt har kommit fram och är uppe på sina platser där dom ska vara så det enda som fattas nu är julgranen men den får vänta någon vecka till=)Julen är utan tvekan den mysigaste högtid som finns iallafall i sverige,visst svenskarna är lite eller njae mycket dämpade med julpynt om man jämför med till eempel amerikanerna som kör fullt ös varje jul både i och utanpå sina hus och det försöker man själv köra efter för jag menar det ska kännas att det är jul och mycket pynt överallt är en riktig jul för mig...Det var lite snöblandat idag när jag körde in till stan så håller det sig i dessa grader så kommer snön närsomhelst och den är välkommen!!Hellre klar och vit snö än det där blasket som vi vanligtvis brukar ha dock är det inte många som håller med om det,dom flesta skulle helst slippa snön om det var upp till dom och tack o lov så  är det inte upp till dom alls;) hehehe suckeeer så just let it snow let it snow let it snoooow...Nej nu får jag gå ner och kolla baket,bilder kommer snart!!
Så där nu börjar det likna något,ska bli gott att få avnjuta dessa bakverk senare ikväll framför brasan// Ha en trevlig kväll i mörkret mina läsare 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar