Vinnalt flugfiske

Vinnalt flugfiske

torsdag 15 december 2011

Dubbeldrag

God förmiddag kära läsare!Idag är det Torsdag ochh jag var ju på arbetsintervju i tisdags på AF så man skulle få besked senast fredag vilket är imorgon=)Så gissa om jag börjar bli nervös men det kändes väldigt bra på intervjun men det är vad jag tyckte,dom kanske in´te alls tyckte det gick så bra;)vad vet jag men men det märker vi,var och kolla på vår lägenhet som jag verkligen hoppas vi får även det besked om imorgon,nyrenoverad med splajsans nytt kök och toalett dock så var hela lägenheten uppfixad men det var dom två "rummen" som stack ut mest!Det är en 3:a inne i stan som är hyfsat stor på tredje våningen...Håller alla tummar jag har på det eller hur?Men nu till min titel:

DUBBELDRAGDUBBELDRAGDUBBELDRAG..........................

En börjar med att säga att jag har fiskat i hela mitt liv men när det gäller flugfisket så började jag i slutet på denna sommar som har varit,kan ej ritkigt svara på varför jag inte börjat med det tidigare men men nu så införskaffa jag ett set med rulle,spö och div tillbehör som tafs,backing,lina och har nog det i mig verkar det som för rent automatiskt så körde jag enkeldrag och visst att jag kan erkänna det tog ett tag innan man fått rätt teknik från arm till laddningen till spötopp men sen så satt det som en handske men har aldrig lyckats få till dubbeldraget som gör att man kan komma ut dom där extra meterna som man kanske inte kan nå ut till som nybörjare med enkeldrag!!

Så jag satt för någon kväll sen och googlade just dubbeldrag och fick upp en som jag tyckte verkade vara en gammal video med någon farbror som först visa med enbart arm om hur man skulle för den så att liksom studsa tillbaka och det skulle man repetera några ggr tills man kände att det satt i armen åtminstone sen kunde man prova med spö så jag gjorde som han sa och övade etc etc etc sen med mitt spö morgonen därpå men nu är det så att vi har några lekfulla katter i detta hus som vi i och för sig ska göra oss av med vid flytten,så jag ut på gräsmattan och ut med tillräckligt med lina sen märkligt nog tog det bara 3 kast i luften sen satt minsann dubbeldraget i ryggraden:) gissa om det var en sten som lyftes från mig då!!Idag regnar det och blåser så idag blir det bara flugbindning,nej om man skulle ladda bryggaren med lite köffe/// Ha det så bra mina läsare vem ni nu än E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar