Vinnalt flugfiske

Vinnalt flugfiske

fredag 4 november 2011

Resan till Vällingasjön

Jag hade bestämt med ett par polare att ta en kort dagsresa till en put and take-sjö inte allt för långt från hemmet och dagen kom!Det var en tidig morgon och dimman låg tät på vattnet, inte så mycket som ett fågelkvitter hördes,några små försiktiga sippvak syntes på ytan efter regnbågarna som nyss vaknat och var på jakt efter mat.Vi möttes på parkeringen precis brevid sjön,vi stod och prata ett tag om sjön och vilka flugor vi trodde skulle fungera idag och vilken bra fiskedag det skulle bli så vi började packa upp och startade brasan i vindskyddet sen gjorde vi iordning spöna och band på varsin fluga och iväg bar det mot strandkanten!Alla tre stod med bra mellanrum längs ena kanten på sjön men ingen känning än så länge förutom håkan som tappat en så håkan bytte plats och begav sig längre bort medans jag följde efter och tog över hans gamla plats sen hann jag kasta ut och flugan landat på vattnet förän det smällde till och jedrar vilken fajt jag fick vara med om,då regnbågen tyckte inte alls om att jag hade krokat den så den gav verkligen i allt vad den hade och efter en bra stunds fight så gav den vika och jag kunde håva in den!Efter den fisken blev det några bommar på hela dagen och en o annan mört var sugen på våra flugor men det är så ibland att bågarna är väldigt svårtrugade men bara att nöta på och byta tills man hittar en fluga som fisken inte kan motstå///Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar