Vinnalt flugfiske

Vinnalt flugfiske

måndag 14 november 2011

Dagstripp klubb-sjön

Det var en tidig lördagsmorgon på hösten,vi hade bestämt att vi skulle ta en liten fisketur till klubb-sjön så vi packa bilen med flugspö,flugasken fylld med myggimitationer och div mat sen bar det iväg,en halvtimme efter var vi framme och det var helt vindstilla och helt tyst och lugnt vid sjön!Jag var inte sen på att få ihop spö och iväg mot min favoritbrygga där jag numera alltid står på andra sidan sjön,Jag gjorde mitt första kast med torrfluga och då den knappt hann landa på vattenytan så försvann den i ett hyfsat stort vak och mothugget kom med efterföljande fight som varade i c:a 5 min,det var en stark och fightvillig båge som hade tagit flugan och som sagt efter en stund så lyckades jag landa den i håven!!Killen som var med oss fråga om han fick kasta där en gång så visst fick han det men det slutade konstigt nog med att han stod kvar där och jag fick inte en chans först att komma nära bryggan,han var dock inte så gammal så jag lät han hållas då han håva upp tre hyfsat små bågar på en 15min...Sen poff så försvann både han och den andra han hade med sig men då hade dom lyckats skrämma bort fisken till andra sidan,lesson to be learned: ta aldrig med barn vid seriöst fiske=)blir en fisketur till innan vintern sen blir det till att binda massvis av flugor inför det härliga vårfisket,nej nu går jag o lägger mig// skitfiske på er;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar